MOTTO.

"Moda przemija, styl pozostaje" Coco Chanel.

czwartek, 21 stycznia 2016

SPODNIE DZWONY.

SPODNIE DZWONY.

Dzwony od jakiegoś czasu mocno się zadomowiły na sklepowych półkach i śmiało można powiedzieć, że to gorący trend tego i przyszłego sezonu. 

Jeśli jesteście ciekawi jaki był ich początek i skąd przywędrowały do nas, to zapraszam do lektury.




KRÓTKA HISTORIA.

Spodnie dzwony wywodzą się ze stylu militarnego, czyli wojskowego.
Dzwonami nazywamy rodzaj spodni o nogawkach rozszerzających się od kolan ku dołowi. Pierwsze informacje  na temat dzwonów pochodzą z XIX wieku i były noszone przez żołnierzy Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych. Dla większości jednak  z nas kojarzą się z latami 60 i 70 ubiegłego stulecia.



W tamtym czasie to przede wszystkim hipisi , czyli tzw. "dzieci kwiaty" rozpowszechniły spodnie dzwony. Najbardziej znanymi przedstawicielami tamtego okresu to zespół ABBA, Sonny&Cher oraz piosenkarz  Jimi Hendrix.
Spodnie dzwony bardzo chętnie nosili zarówno mężczyźni jak i kobiety. W latach 60 i 70 mężczyźni chętnie nosili poliestrowe spodnie dzwony, łączyli je z kolorowymi marynarkami i etnicznymi koszulami. Panie natomiast wybierały wersję z wysokim stanem i zakładały do spodni obcisłe koszulki. Poprzez strój wyrażali siebie, walczyli o wolność i swobodę, buntowali się przeciw prowadzonej przez USA wojnie w Wietnamie.
W latach 90 spodnie dzwony przeszły do historii, stały się natomiast inspiracją do powstania nowego rodzaju spodni o nazwie "boot-cut".


WIELKI POWRÓT DZWONÓW.

W modzie nic nie trwa wiecznie i od kilku sezonów projektanci notorycznie poszerzają nogawki spodni. Stella McCartney, Celine czy Michael Kors a w tym momencie każdy projektant liczący się w branży ma w swojej kolekcji spodnie dzwony lub szerokie spodnie zwane  "boot-cut".
Celebrycj, gwiazdy i modelki bardzo pokochały dzwony. Obserwując je na różnych eventach i imprezach najlepiej w spodniach dzwonach prezentuje się Ania Rusowicz, Patrycja Markowska, Anja Rubik.

JAK NOSIĆ DZWONY?

Dzwony to spodnie, których góra się dopasowana i zgrabnie opina biodra i pupę, nogawki natomiast rozszerzają się od kolan w dół. Jeśli posiadają wysoki stan, pomogą ukryć wydatny brzuszek i optycznie wydłużą Ci nogi, ponieważ ten rodzaj spodni powinien sięgać do samej ziemi zakrywając buty. Idealne buty do nich, to koturny i platforma. Ten rodzaj spodni wyrównuje proporcję bioder, pupy i ud.


MOJA PROPOZYCJA STYLIZACJI.


















15 komentarzy:

  1. Tęsknie za dzwonami. Mam nadzieje, że jeszcze wrócą. Każdy wygląda w nich świetnie.Jedną parę mam wciąż w szafie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnaś je koniecznie wyciągnąć z szafy i w nich chodzić, to odpowiedni moment na spodnie dzwony :)

      Usuń
  2. udostepnilam twoja stylizacje. http://moda-na-obcasach.blogspot.com/ . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) zrobiłam to samo, udostępniając Twój blog :) pozdrawiam :)

      Usuń
  3. pamiętam czasy z liceum i swoje ulubione jeansy, w które wszyłam sobie trójkąty, bo zrobic z nich dzwony. dzisiaj jednak nie wróciłabym do dzwonów. zwyczajnie przestały mi się podobać, a może zmiany w mojej figurze sprawiły, że już bym się dobrze w nich nie czuła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak każda moda, wróci i moda na dzwony. :) Dzwony pamiętam z czasów wczesnej podstawówki. Był szał :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam ten szał na dzwony. Jako nastolatka miałam w swojej szafie kilka par. Niemniej jednak odkąd weszła moda na rurki, to tylko w takich się teraz noszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. również uwielbiam dzwony, w nich wyglądam jak człowiek:) obecne rurki to mnie nie przemawiają .... albo nie , inaczej , to Ja do nich nie pasuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam jedne takie spodnie i przyznaję Ci rację do szpilek są fantastyczne! Od razu wyszczuplają i wydłużają nogi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pamiętam modę na dzwony, chociaż chyba za nią nie tęsknię. Takie niepraktyczne były bo pamiętam jak wiecznie mokre na dole w zimie i po deszczu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Całe dzieciństwo przechodziłam w dzwonach, ale teraz raczej bym się nie odważyła ich założyć, to już niestety nie ta sylwetka co kiedyś :( Za to Twoja figura i stylizacja są świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się kurteczka; )
    A co do dzwonów, to taak, całe dzieciństwo w takich chodziłam. Jeszcze miałam szwedy! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiedziałam że dzwony mają aż taki związek z historią
    Bardzo dobrze na Tobie leżą :)
    Osobiście nie mam ich w swojej garderobie , same rurki ! ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ahhh Dzwony... w podstawówce nosiłam i na początku gimnazjum. Nie wiem dlaczego ale nie szaleje za nimi choć mam dłuuuugie nogi i dobrze by leżały na mnie, jakoś przyzwyczaiłam się do legginsów i rurek. Tobie bardzo ładnie. Śliczna stylizacja PS mam podobną kurtkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli chodzi o dzwony jestem absolutnie na nie ! Nie przekonują mnie nawet w 1%

    OdpowiedzUsuń