MOTTO.

"Moda przemija, styl pozostaje" Coco Chanel.

środa, 16 lipca 2014

PSYCHOLOGIA KOLORU.

PSYCHOLOGIA KOLORU, 
CZYLI CO MÓWIĄ O NAS BARWY, 
W KTÓRE SIĘ UBIERAMY. 

Pierwszym istotnym elementem, na który powinniśmy zwrócić uwagę przy doborze garderoby, to kolorystyka stroju.


KOLORY - mówią o nas najwięcej. Barwy są nośnikiem emocji, mają wpływ na nasze samopoczucie, decydują o naszych doznaniach estetycznych oraz wpływają na naszą oceną otoczenia i ocenę przez otoczenie.
Gdy jest nam smutno

zakładamy bardzo często ciemne rzeczy np.: czarne, szare i ciemno brązowe. Natomiast, kiedy jesteśmy zadowoleni i szczęśliwi ubieramy się w jasne i jaskrawe ubrania. Barwy natomiast żywe i intensywne- to symbol pewności siebie.

Psychologia koloru:


Venexiana S/S 2012
POMARAŃCZ 
Osoby, które noszą ten kolor są szczęśliwe i radosne. Pomarańcz rządzi emocjami i zmysłami oraz dzięki tej barwie wzrasta apetyt na zdrowie. Jesteśmy pełne entuzjazmu, towarzyskie i energetyczne. 





ŻÓŁTY : Kolor żółty symbolizuje mądrość, dobrze wpływa na jasność myślenia, pobudza zainteresowania. Osoby, które go noszą są wesołe, optymistyczne i pewne siebie. 


Valentino Haute Couture - jesień/zima 2014 -2015r. 
CZARNY – elegancja, ekskluzywność. 
Stwarza wrażenie wiarygodności,
kompetencji, a także ciszy, tajemniczości.
Otwiera dostęp do podświadomości. Jeśli będzie dominować w stroju oficjalnym, podkreśla nasz autorytet i oznacza opanowanie. W połączeniu z kolorem różowym ożywia nasze kontakty towarzyskie.





KOLOR CZERWONY:
– duże aspiracje, pewność siebie, dodaje nam sił i napawa optymizmem. Jego nadmiar może wzbudzać agresję. Czerwień to najbardziej jaskrawy i widoczny kolor, jest także najbardziej pobudzający — dlatego często wykorzystywany jest w reklamie by przykuć uwagę. Czerwień symbolizuje działanie, przygodę, energię, niebezpieczeństwo, miłość, pasję, wigor i siłę. 





Zdjęcie ze strony:  Fashion|One.

BIAŁY – uczciwość, czystość, poprawia samopoczucie. Sprawia wrażenie ochrony,
 a także swobody.




NIEBIESKI – zaufanie, działa niezwykle kojąco, poprawia koncentrację. Barwa ta przywodzi na myśl spokój, stabilność, sukces, pewność, lojalność i bezpieczeństwo — dlatego tak wiele firm używa tego koloru. Niebieski jest także symbolem przyjaźni.



AGNONA- RESORT 2015



SZARY – kompetencja, szacunek, Najczęściej noszą go osoby opanowane, niezależne, pewne swego zdania. To indywidualiści, potrafiący spojrzeć krytycznie na siebie i innych.



AKRIS Resort 2015r. 

BEŻOWY – styl, takt, zaufanie…ale wyrażają również niepewność. W namiarze może powodować smutek. Jeśli ktoś nadmiernie gustuje w tym kolorze może to wskazywać na niskie poczucie własnej wartości.





FIOLETOWY wrażliwość uduchowienie, fiolet zwiększa poczucie własnej wartości, pomaga panować nad emocjami.






FUKSJA- oznacza witalność, odwagę, piękno i kreatywność. Kolor ten pomaga znaleźć wewnętrzną siłę. To kolor odważnych liderek, twórczych, spontanicznych i silnych psychicznie.



ZIELONY- Jest to kolor spokoju, harmonii, przywraca równowagę. Doskonały przy relaksacji, rozluźnia, łagodzi napięcie. Kolor ten utrzymuje w równowadze naszą energię fizyczną i psychiczną.

Zdjęcia- inspiracje znalezione w internecie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz